Ben je klant van Icare Jeugdgezondheidszorg (JGZ) en woon je in Drenthe of Flevoland? Dan kun je vanaf 7 juni a.s. gebruikmaken van het nieuwe klantportaal Jeugddossier. In de regio Noord-Veluwe hebben wij al positieve ervaringen met dit klantportaal opgedaan. Het klantportaal Jeugddossier vervangt het huidige Mijn Kinddossier.
Waarom een nieuw klantportaal?
We willen ouders zo goed mogelijk helpen bij vragen over het veilig en gezond opgroeien van hun kind. Daarbij past een jeugddossier dat je als ouder altijd online kunt inzien en zelf beheert. In het nieuwe klantportaal heb je daarom toegang tot het volledige dossier van je kind. Dus niet alleen groei- en vaccinatiegegevens, maar alles wat in de contacten met Icare JGZ besproken is. In het portaal kun je bovendien eenvoudig vragen stellen aan de jeugdverpleegkundige, jeugdarts of andere JGZ professionals en zelf informatie toevoegen. Natuurlijk is er ook de mogelijkheid om snel afspraken te maken of wijzigen met het JGZ team in jouw gemeente. Het klantportaal Jeugddossier zorgt er ook voor dat we nog beter kunnen samenwerken met andere organisaties in de zorg voor jeugd.
Op naar een volledig toegankelijk Jeugddossier
We zijn blij dat straks al onze klanten de mogelijkheid hebben om online het volledige dossier van hun kind in te zien. Eigenlijk heel logisch, het gaat tenslotte om jouw kind(eren). Maar ook bijzonder: wij zijn hiermee een van de eerste JGZ organisaties in Nederland die deze mogelijkheid realiseert.
Vanaf 7 juni kun je via portaal.icarejgz.nl met je DigiD inloggen om alle mogelijkheden te bekijken. Wil je alvast een indruk van het Jeugddossier? Bekijk dan dit filmpje of lees de flyer. In mei ontvangen de ouders in Drenthe en Flevoland nadere informatie over de overgang. Wil je alvast meer informatie, vraag er dan naar bij je JGZ team.